Coneix el Portal de Transparència

Publicado por el

• Enviar a Google +

Com s’estructura el portal?

El Portal de Transparència de l'Ajuntament de Pinet s'estructura en 4 categories principals que es troben en el marge dret de la part central de la pàgina d'inici del mateix. A més, es pot explorar el contingut del portal per mitjà de la informació classificada per àrees temàtiques en l'apartat temes de la part superior de la pàgina d'inici.

Estes categories i els seus apartats són:

• Institucional: alts càrrecs, corporació, funcions i altres.
  • Normativa.
  • Econòmica: béns immobles, contractació, convenis, termini mitjà de pagament a proveïdors i deute, pressupostos i subvencions, entre d’altres.
  • Alts càrrecs: currículum vitae, declaració de béns i activitats i retribucions.

A més, hi ha apartats que compten amb diferents subapartats. També es pot sol·licitar l'accés a la informació pública mitjançant el mòdul: Què t'interessa conéixer? Pregunta'ns! Així mateix, les sol·licituds d'accés a la informació pública ja resoltes es poden identificar en l'apartat: Sabies que algú ha demanat...?

Per aprofundir en matèria de transparència i accés a la informació pública es pot accedir als apartats: Coneix els teus drets en transparència i govern obert!, què és la publicitat activa? I Els nostres compromisos en transparència.

Tens una idea? Contribueïx amb la teua idea a construir un Ajuntament de Pinet més transparent i obert.

Quina informació es publica en el portal?

En el Portal de Transparència de l'Ajuntament de Pinet es publica la informació requerida pels articles 6, 7 i 8 de la Llei 19/2013. En estos articles s'especifica que les Entitats Locals hauran de publicar informació en 3 matèries principals: institucional, organitzativa i de planificació; informació de rellevància jurídica; i informació econòmica, pressupostària i estadística.

A més, es publicaran les disposicions normatives relacionades amb la planificació normativa i la participació de la ciutadania en el procediment d'elaboració de normes i reglaments.

Com puc sol·licitar informació pública?

Qualsevol persona pot sol·licitar informació que haja sigut elaborada o adquirida per les Administracions i organismes del sector públic, independentment del suport (físic o digital) .

Esta sol·licitud podrà presentar-se a través de l'apartat: Què t'interessa conéixer? Pregunta'ns! O per registre d'entrada deixant constància de la identitat de la persona sol·licitant, la informació que se sol·licita i adreça de contacte. No és necessària la seua justificació.

La resolució haurà de notificar-se en el termini màxim d'un mes, ampliable a un segon mes en el cas que el volum o la complexitat de la informació ho requerisquen.